Spilledernoter: Savage MERP

Ok, så fik vi spillet Savage MERP i går. Og der var vist lige et par ting, der tog en lettere uventet drejning…

1) Claus fortolkning af Flann (eller hvad han nu hedder?) udviser en stigende grad af psykopatiske træk. Tænk sig at have den indstilling, at problemerne fra Tharbad – der så småt truer med at indhente ham – kan løses ved at dræbe et par lejemordere (der tilmed var åbne for en handel). Spændende at se, om han fortsætter ned af vejen mod Mørkets Afgrund, eller om fristelserne om nem adgang til magt, sortekraft og frigørelse fra fortiden alligevel ikke er helt så uimodståelige som de virker lige nu.

2) Jacob satsede i den grad hele butikken, ved at trække på elvernes magi til at skabe lidt frygt omkring sig. Den spell var lidt mere effektfuld, end nogen lige havde forestillet sig – Claus var ved at miste sin spilperson til et hjerteslag og Rune måtte skrive en ny elver-fobi på sin ark. Ikke optimalt. Har sagt til Rune, at han gerne må slette sin fobi, for den vil jo bare være en pine fremover.

3) Det overrasker mig gang på gang, at spillerne – Anders undtaget (han spiller altid heroisk med hovedet under armen) – fortsat fastholder at træffe beslutninger om hvad der er rigtigt/forkert at gøre ud fra at rationale baseret på kynisme og maximal-optimering af egne forhold. Og altså ikke ud fra et mere moralsk funderet udgangspunkt. Måske vi alene af den årsag skulle droppe den heroiske og selvopofrende stil som Middle-Earth lægger op til, og i stedet finde på noget andet?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *