No Fastasval for me

Ja, overskriften siger det hele. Jeg havde ellers besluttet mig for, at 2013 kunne være året, hvor jeg igen skulle til Fatasval (på en kort visit). Men det bliver så ikke til noget.

Anledningen til at tage afsted, er nemlig ikke længere til stede. For det brætspil – Whitehouse Manor (en modernisering af gode gamle Pealtons House) – jeg havde tilmeldt til deres brætspils-konkurence blev ikke udtaget.

Det syntes jeg da er lidt trist. Men så slipper jeg da for at have en deadline på projektet – og så må vi se, hvornår jeg så får gjort det færdigt. If ever? (der er jo ikke sket så meget de sidste 5-6 år). Det er lidt mere trist, at projektet blev frasorteret på grund af alder – når de nu pitchede det som et koncept for gamle spil som lå i skuffen. Øv bøv.

Men  alligevel så er det også ret cool. For så slipper jeg jo for at bruge min påskeferie på con ;)

5 Responses to No Fastasval for me

  1. Lars says:

    Det er ikke sådan at blive gammel :-)

    Du skal måske se på

    http://boardgamegeek.com/boardgame/10547/betrayal-at-house-on-the-hill

    på mange måde minder det om Pealtons House.

  2. Thomas says:

    Næh, det er ikke altid cool at være gammel. Jeg er for eksempel for gammel til at sove i sovesal…
    Og ja, der er mange CoC agtige brætspil som minder om Pealtons House, den er jeg med på.
    Syntes bare ikke de er lige så gode ;)

  3. Troels says:

    Som ham der har sorteret dette og mange andre spil fra, så har jeg naturligvis også en mening om sagen.

    Vi skal reducere antal af spil meget betydeligt og har derfor opstillet nogle kriterier herfor. Vores mål med det hele er ikke isoleret at få de bedste brætspil med i 2012, men at skabe rammerne og incitamentet for et miljø omkring udvikling af brætspil inspireret af det der længe har fandtes omkring scenarier. Dvs. sørge for at vi om 1, 2 og 10 år har de bedste spil. Derfor forsøger vi at være med til at skabe nye spil og samle folk der også fremover vil være interesseret i at lave spil. Med andre ord bruger vi Fastaval-modellen langt hen af vejen (velvidende at der er forskelle i hvordan udvikling af rollespil/brætspil foregår).

    Det er måske en lidt kunstig måde at se det hele på, men vurderingen er, at der er potentiale for et miljø (folk er der), men at vi alle havde begravet os i “det skal udgives og det får jeg aldrig” mentaliteten. Derfor dette kickstart.

    Ud fra det materiale jeg modtog om Whitehouse Manor, vurderede jeg at spillet var relativt “dødt”, dvs. at det at det deltog i konkurrencen ikke ville løfte spillet markant. Samtidigt virker det ikke som om Thomas ville være en person der fremover ville være en del af det miljø vi forsøger at sparke i gang.

    Jeg kan sagtens tage fejl, både mht. Whitehouse Manor og hvordan det hele gribes an, det er et nyt koncept så vi prøver os frem. Forslag til hvordan vi gør det bedre er meget velkommen.

    ps. jeg kan i øvrigt afsløre at begge de spil mit navn står på er sorteret fra – fordi det er lettere at sige nej til sig selv end andre.

  4. Thomas says:

    Hej Troels

    Tak fordi du blander dig.

    Mit korte indlæg er lidt mavesurt. Men ikke sådan rigtig surt.
    Det er jo altid nederen at få et afslag – men jeres kriterier har jeg sådan set ikke så meget imod. Selvom det er lidt en nitte, at have været af den opfattelse at også gamle ting kunne være med. Men det er fair nok, at sortere fra på alder – der er jo lidt samme sortering på scenarierne, der jo også helst skal være nye og ikke re-runs.
    Jeres projekt er jo fortsat ret spændende.

    Og så har jeg det ret ambivalent med, at jeg så alligevel ikke skal til Fastaval. Jeg mener, jeg har ikke savnet Fastaval i mange, mange år. Men så kom der det her brætspilshalløj, og så var det ligesom en fin anledning til at vende tilbage. Og det glædede jeg mig lidt til.
    Nu skal jeg så ikke til Fastaval alligevel. Det er jo lidt trist. Men også lidt fedt, at jeg så ikke skal bruge påskeferien på det.

    At det så – i relation til Whitehouse Manor spillet – så nok har en konsekvens er så en anden sag. Det spil har tigget og bedt om at blive gjort færdigt i de sidste mange år. Og det er ikke sket. Nu var jeg så småt begyndt at kigge på det igen, fordi der så var en deadline. Nu forsvandt deadline – og så ender det nok med, at spillet stille og roligt glider tilbage i skuffen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *