FLUX til alle der vil mere

Jeg hørte tidligere på ugen et interview med John Wick på den fine “The Game’s the Thing” podcast, hvor han blandt andet fortalte om FLUX.

Det er et simpelt lille spil, der fungere som et meta-lag til en eksisterende kampagne. Når så spillerne og spillederen vil noget nyt, kan de så flytte deres spilpersoner over i en ny verden – hvor de så laver en version af de eksisterende spilpersoner, som de så ville se ud i den nye verden. Det gamle Charactersheet bliver gemt – og slet ikke glemt. For spilpersonerne kan trække på tidligere tiders evner.

Det lyder som en ret sjov ide – der er helt perfekt for rollespillere, der gerne vil prøve nye ting af ret ofte. Men på den anden side ikke gider starte helt forfra hele tiden. Ved at benytte Flux-reglerne, kan du med andre ord både tilfredsstille ønsket om at rpøve nye ting af ret ofte, samtidig med at du beholder din spilperson (og dermed din “attachment” til spillet).

Min første tanke var, at det ville have været ret sjovt med de her regler, dengang vi spillede en masse forskellige ting nede i rollespilsklubben i 90’erne. Nu til dags spiller jeg mest (alt for?) lange kampagner, så i den sammenhæng er Flux lidt sent på den.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *