Dødens Åndedrag

Uha, det gør ondt, at dele dette scenarie. Spilpersonerne er  skrevet i InDesign (hvad tænkte jeg på?), så jeg har ikke mulighed for at åbne filerne og redigere dem. Men for pokker, hvor er der mange sjuske-skrive-fejl. Og selve scenariet, er forsvundet (eller blev aldrig lavet helt færdigt, da jeg sikkert var eneste – eller måske en ud af to – spillerede på Viking Con). Så jeg fandt manuskriptet frem, og flettede et halvt dusin word dokumenter sammen til en pdf. Så jeg ved godt, at det fremstår ret roddet. Men sådan er det, når jeg kun skal skrive til mig selv …

Der er et par ting, ved selve scenariet, jeg gerne gad lave om – men ikke strukturen. Og jeg er stadigvæk overordentlig godt tilfreds med den struktur, hvor jeg lavede clue-chains. I stedet for at slå fsat, hvor spor blev fundet – og alt for mange deltaljer om deres form – så er der en struktur, hvor spilpersonerne fx undersøger A, og det så vil give dem info om B (og måske C). Det giver et meget fint træ, med mange forgreninger. Men jeg syntes, det var en meget nem måde at få overblik for spillederen, og samtidig en meget praktisk måde at strukturere scenariet.

Der er heller ingen handouts i scenariet. Min tanke var, at det ville være hovedløst at bruge tiden på det. Samtidig med at handouts med spor, simpelthen indeholder for meget meta-information til spillerne. Er der et handout, er det vigtigt (måske et vildspor), men er der ikke noget hand0ut, så er det helt sikkert ikke vigtigt.

Dødens Åndedræt – manus til scenariet (Bemærk, dette er ikke et færdigt redigeret scenarie!)

Las_Vegas_Clue_Chain

Las-Vegas-Spilpersonerne

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *