Curse of the Crimson Throne | The End?

Jeg har de sidste par år været spilleder i den gamle tirsdagsgruppe, hvor vi har spillet Pathfinder kampagnen Curse of the Crimson Throne med Fantasy Craft regler (der har undervejs, specielt i begyndelsen, været indflettet scenarier og plot-tråd fra den nye WFRP Enemy Within kampagnen).

Jeg er dog gået ret kold på vores rollespil. Så selvom jeg glæder mig til de gode selskab om tirsdagen, vil jeg sætte vores Fantasy Craft spil på pause/dødsgangen.

Det er en del uger siden vi spillede sidst, og selvom jeg egentlig har haft god tid og rigeligt med lejlighed, har lysten til at forberede mig været fraværende.

Et af de ømme punkter er reglerne. Det kræver mere og mere arbejde at forberede spil, og det er arbejde jeg ikke lige gider smide i projektet. For laaang tid siden, da vi begyndte, troede jeg, at jeg ville blive bedre til det i takt med at vi spillede. Men det sker ikke :)

Et andet ømt punkt er, at scenariet/kampagnen vi spiller, langsomt er ved at ændre sig fra nogle fine scenarier med et fint mix af action, investigation og intrige, bliver mere og mere Dungeon Crawl. Jo højere level, jo mere fylder Stat Blocks i bøgerne, og tager plads fra det jeg syntes er sjovt + andre forfattere skriver anderledes scenarier.

Skal jeg kigge frem, er det ikke fordi jeg ikke gider være spilleder. Men jeg har pokkers svært ved at finde en model, der giver mening. Jeg har bunkevis af fine scenarier, og rigeligt med inspiration og ideer. På den anden side kan jeg ikke finde noget regelsystem til rollespil, vi kan blive enige om uden 1-2-3 af os skal sidde og æde kameler hele tiden.

Derfor glæder det mig også ret meget, at Mungo er sprunget til og vi nu begynder på noget D&D3.5

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *