Bolt Action | Demospil på ungdomsskolen

I aften skal en gruppe af mine elever på Ungdomsskolen prøve at spille Bolt Action. Jeg glæder mig til at vise spillet frem. Og håber at det kan blive en fast ting. Men nu må vi se, de fleste af dem er mest interesseret i rollespil.

For at hjælpe dem godt igang har jeg lavet seks “hære”: tre tyske, en britisk og to franske (jeg havde ikke legionære nok så jeg har snydt lidt og smuglet nogle lokale forstærkninger ind form af nordafrikanske beduiner). De er alle på ca. 400 pts og har 5 order dice.

Jeg har også lavet en regeloversigt på en side (jeg fandt en på nettet til V1 som jeg har opdateret og tilrettet så der kom lidt mere indhold med, samt den matchede v2 reglerne).

I eftermiddag var jeg forbi vores undervisningslokale for at stille spillet op, så aftenen ikke skulle begynde med ventetid. En anden gang er de nok bedre klædt på til at hjælpe med den slags.

Link til PDF filer: “Bolt Action regler på en side” og “De seks demo-styrker” (opdateret)

Klik på billederne for en større version.

 

One Response to Bolt Action | Demospil på ungdomsskolen

  1. Thomas says:

    Ok, det gik ikke helt så godt, som jeg havde håbet. Men det var på den anden side heller ikke en katastrofe.
    Der var 5 spillere, som gerne ville prøve Bolt Action, så jeg måtte styre en gruppe figurer – samtidig med at jeg skulle hjælpe i de to andre spil. Det gik selvsagt ikke optimalt.
    Én af spillerne nåede aldrig helt at forstå hvad der foregik, og har ikke lyst til at prøve igen. Nogenside!
    To havde prøvet figurspil før (den ene havde ét spil warhammer, den anden har spillet w40k nogle gange). De fangede hurtigt spillet, og syntes godt om det.
    De to sidste havde ikke prøvet den slags før, og havde virkelig meget at lære – men kan nok godt lokkes til at spille en anden gang.
    Jeg har opdateret “hær-listerne” så de grafisk er endnu mere overskuelige (det nåede jeg ikke til igår, men så kan det være at de er nemmere at gå til en anden gang).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *