D&D | “Ny” spilperson

Vi skal i den gamle tirsdagsgruppe spille D&D, nu hvor vi blev færdige med Deadlands The Flood kampagnen for et par uger siden.

Mungo har fundet nogle gamle scenarier, som vi skal spille – og så må vi se, hvad vi så finder på når vi når hen mod sommerferien.

Sjovt nok var det også Mungo der var GM, sidst vi spillede D&D. Og han har igen mest lyst til at spille 3.5, selvom vi er et par stykker, der prøvede at lobby’e for D&D5, som jeg selv finder er den bedste D&D version af dem alle.

Jeg lavede en “ny” spilperson. Tænkte lidt på Rogue, men valgte så Figther. Men reglerne er således, at det gav mere mening at spille Ranger (får flere Skill points, og jeg overvejede at multi-classe senere). Dermed fik jeg en spilperson, der minder ret meget om min gamle – der også var ranger.

Men det var kun toppen af isbjerget, for Claus lavede en Druid (igen), Jacob en Sorcerer (igen), Ulf en Cleric (igen)… og så lavede Anders en Trickster Cleric (sidst var han Monk), og så twistede Mike det hele på hovedet, og kunne ikke bestemme sig.. (sidst spillede han Gnome Paladin, og han sværmer lidt om at lave en Halv Ork Heavy-Rock Bard).

Vores briefing var at vi skulle spille en gruppe unge mennesker, fra en lille landsby bag bjergene. Sneen er lige smeltet, og nu skal vi bringe varer over bjerget og tjene penge – og ikke mindst rende hornene af os – inden vi inden vintertid skal vende hjem, så vi kan blive voksne, gift og få børn. Setting er keltisk-walisisk fantasy. Så jeg gik på nettet og goglede løs indtil jeg fandt en terning jeg kunne li’ med en spilperson i kilt.

Alle fik et fjollet og sært magic item fra en tabel med 100 skøre dimser. Jeg fik en and, der hver dag ligger 1d4 magiske æg (sejt), som den gemmer (ok), og ægget indeholder et mundant stykke udstyr (nå…). Den gider jeg ikke slæbe rundt på, så den bliver hjemme i landsbyen. Vi fik også et rul, på en marginalt mere nyttig tabel; derfor har jeg også et magisk kompas, der med rette kodeord, kan pege mod nord (dog ikke under jorden). Det kan muligvis også, med det rette kodeord, pege “in the direction of plot”.

Det sjoveste andet item der kom ud af tabellerne var en cursed amulet som Anders fik. Den betyder han altid udviser den modsatte følelse, af hvad han har – så han griner, når han er trist og andre socialt uacceptable ting. Det var ret perfect til hans hans trickster cleric.


Arglwyddes Carnog

Half-Aelf • Ranger 1 (..PDF..)

Arglwyddes er født med elver-blod i årene, og hendes mor fastholder stædigt, at hun må være blevet ombyttet i kryben. Hendes far er mere skeptisk, men har nu alligevel taget hende til sig – og sørget for at hun har fået våbentræning og været med på jagt i bjergene.

Sidste sommer var hun med til at jage udøde gengangere, der var sluppet ud af de gamle gravhøje, der ligger spredt ud over højlandet – og har siden været regnet som voksen nok til at måtte flette sit hår.

STR 16
DEX 15 +2 Reflex +4
CON 14 +2 Will +1
INT 9 -1
WIS 13 +1 Armor Class 18
CHA 12 +1 Hit Points 10

Saves: Fortitude +4; Reflex +4; Will +1
Hit Points: 10
Armor Class: 18

• Feats etc. •
Race: Immunity Sleep • Low Light Vision • +2 Save vs. Enchantments
Class: Track • Wild Empathy • Favored Enemy (Undeads)
Feats: Alertness

• Skills  •
Climb +5, Diplomacy +3, Gather Info. +3, Hide +4,  Jump +5, Listen +8, Move Silent. +4, Search +0, Spot +8, Survival +5

• Weapons •
Dagger +4 / 1d4+3 / 19-20(x2)
Comp. Longbow +3 / 1d8+3 / x3
Warhammer +4 / 1d8+3 / x3

• Gear •
Hvy. Shield (Wood; AC + 2), Chainmail (AC +4)
Rygsæk, vandskind, brændevin, rationer (1 uge), sovetæppe, kedel, fyrtøj, sæk, 20 meter, kastekrog.
Mulddyr med telt og gruppens rationer (fordi jeg er sådan en, der tænker på de andre i gruppen).
And der ligger magiske æg (blevet hjemme i landsbyen, fordi det er fjollet at tage en and med på eventyr).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *